ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΧΟΛΕΙΟ

Μουσεία και γλώσσα: Όταν η τέχνη γίνεται το κλειδί για την εκμάθηση Αγγλικών

Μουσεία και γλώσσα: Όταν η τέχνη γίνεται το κλειδί για την εκμάθηση Αγγλικών

Η εκμάθηση ξένων γλωσσών στις μέρες μας και κυρίως της Αγγλικής έχει γίνει επιτακτική ανάγκη λόγω της παγκοσμιοποίησης, αλλά και της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, οι οποίες έχουν μετατρέψει τον κόσμο μας σε ένα αλληλένδετο δίκτυο επικοινωνίας. Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας έχει μετατραπεί σε αναγκαίο εργαλείο, που διευρύνει τους ορίζοντες του ατόμου, ενισχύει τις επαγγελματικές του ευκαιρίες και του προσφέρει τη δυνατότητα να κατανοήσει σε βάθος άλλους πολιτισμούς και τρόπους σκέψης.

English Language | Πηγή εικόνας: https://radiant.edu.np/

Βεβαίως, η συνεχής βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας ξένων γλωσσών είναι ουσιώδης για την προώθηση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω ενός πιο συνδυαστικού και βιωματικού προσεγγιστικού τρόπου. Πώς θα σας φαινόταν, λοιπόν, η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας μέσα από τα μουσεία και την τέχνη;

Επομένως, οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας εστιάζοντας όλο και περισσότερο στη βιωματική μάθηση, αναγνωρίζουν ότι η αποτελεσματική εκμάθηση μιας γλώσσας δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σε βιβλία και γραμματικούς κανόνες. Αντιθέτως, η διαδραστική εμπειρία, η αλληλεπίδραση με πραγματικά περιβάλλοντα και η σύνδεση με την τέχνη, τον πολιτισμό και την ιστορία συμβάλλουν σημαντικά στη γλωσσική ανάπτυξη, κάνοντας τη μάθηση όχι μόνο πιο αποτελεσματική, αλλά και ευχάριστη.

Μουσείο και παιδιά | Πηγή εικόνας: https://www.denverartmuseum.org/

Τα μουσεία είναι χώροι γνώσης και πολιτιστικού διαλόγου, δημιουργίας, αλλά και εκπαίδευσης, οι οποίοι προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες για την κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας. Μέσα, λοιπόν, από τα εκθέματα και τα εμπλουτισμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι επισκέπτες μπορούν να βελτιώσουν τη γλωσσική τους δεινότητα με έναν διαφορετικό, βιωματικό θα έλεγε κανείς τρόπο. Η βιωματική μάθηση συνεπώς, αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματική στον τομέα της απόκτησης ξένων γλωσσών και κυρίως της Αγγλικής γλώσσας. Ας δούμε, όμως, πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί.

Μέσω της αξιοποίησης βίντεο, χαρτών, πόστερ και οπτικοακουστικών υλικών, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να εξασκούν, αλλά και να εμπλουτίζουν, το λεξιλόγιό τους και τις γνώσεις τους στην Ιστορία. Παράλληλα, αρκετά μουσεία οργανώνουν μία ποικιλία εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αλλά και ξεναγήσεων στα Αγγλικά κι έτσι μέσα από τις διαδραστικές περιηγήσεις, τα πρακτικά εργαστήρια, αλλά και τις θεματικές εκδηλώσεις, προωθείται και ενισχύεται η πρακτική χρήση της Αγγλικής γλώσσας.

Μαθαίνοντας στα μουσεία | Πηγή εικόνας: https://www.centralpark.com/

Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα, το οποίο προσφέρει δωρεάν θεματικές ξεναγήσεις στις μόνιμες συλλογές του στα αγγλικά. Από την άλλη πλευρά, το Μουσείο της Ακρόπολης προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα μέσω παρουσιάσεων, βιντεοπροβολών, τραγουδιών, ταινιών και διαφόρων διαδραστικών παιχνιδιών.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης | Πηγή εικόνας: wikipedia.org

Συνοψίζοντας, τα μουσεία αποτελούν ένα εξαιρετικό διδακτικό εργαλείο, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν τη γλώσσα με έναν πιο ευχάριστο τρόπο αλλά και σε ένα όμορφο περιβάλλον προκειμένου να επικοινωνήσουν και να ενσωματώσουν διάφορες δεξιότητες της γλώσσας. Ως αποτέλεσμα, ενθαρρύνεται και ενισχύεται η ομαδοσυνεργατική μάθηση με απώτερο σκοπό να αυξηθεί η επίδοση όλων των μαθητών μέσα από εμπειρίες που τους βοηθούν να αναπτύξουν την κατανόηση κειμένου, την ακουστική ικανότητα αλλά και γενικότερα όλη τη γλωσσική δεξιότητα.

Ας δώσουμε, λοιπόν, την ευκαιρία στους μαθητές μας, μέσα από τα μουσεία και την τέχνη, να αγκαλιάσουν τον πλούτο της αγγλόφωνης κουλτούρας

Μουσείο Ακρόπολης | Πηγή εικόνας: visitgreece.gr

 



ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΚΑΡΛΗ

Η Ελένη Καρλή είναι εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας πάνω από 30 χρόνια στην ξενόγλωσση εκπαίδευση και τα τελευταία χρόνια είναι και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Το μόνο της: “Γίνε ο ήλιος που διαλύει τα σκοτάδια”- Νίκος Καζαντζάκης