PleasApp: «Έξυπνη» εφαρμογή θα βοηθά παιδιά με διαταραχές επικοινωνίας
Την εφαρμογή PleaseApp που στοχεύει να αξιολογήσει, να προσδιορίσει και να βελτιώσει τις ικανότητες επικοινωνίας των παιδιών, ηλικίας τριών έως 12 ετών, μέσα σε ένα ελκυστικό και παιχνιδιάρικο περιβάλλον, ανέπτυξαν ερευνητές των Πανεπιστημίων Jaume I (UJI) and the Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Το εργαλείο αυτό προορίζεται για χρήση από ψυχολόγους, λογοθεραπευτές και άλλους ειδικούς που ασχολούνται με παιδιά που εμφανίζουν αναπτυξιακές δυσλειτουργίες, και ιδιαιτέρως αυτά που αντιμετωπίζουν διαταραχές επικοινωνίας. Η εφαρμογή είναι έτοιμη προς εγκατάσταση και χρήση από τα λειτουργικά συστήματα Windows και Mac, και εκκρεμεί ακόμη η συμφωνία για τη χορήγηση άδειας.
Οι επιστήμονες στηρίχθηκαν σε εμπειρικές σπουδές και μελέτες για να σχεδιάσουν την εφαρμογή. Αρχικά, εξερεύνησαν τα ορόσημα που τυπικά μπορούν να φτάσουν παιδιά με δυσλειτουργίες, στο διάστημα που αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας. Στη συνέχεια, μελέτησαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Διαταραχή Γλωσσικής Ανάπτυξης ή Διαταραχές του Φάσματος Αυτισμού.
«Η καινοτόμος μέθοδος μας επιτρέπει να αποκτούμε μία ειδική ή δυναμική προοπτικής για τις ικανότητες κάθε παιδιού, παρέχοντάς μας σημαντικές πληροφορίες για τον μετέπειτα σχεδιασμό τροποποιημένων επεμβάσεων που χρειάζεται η πραγματική εκπαίδευση», εξηγούν οι ερευνητές.
Η εφαρμογή έχει δοκιμαστεί σε παιδιά ηλικίας 3 έως 12 ετών με ή χωρίς νευρο-αναπτυξιακές δυσλειτουργίες. Έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει εάν τα παιδιά έχουν πραγματικές και κοινωνικές επικοινωνιακές ικανότητες και να προσδιορίζει ποια είναι τα επιμέρους προβλήματα που παρουσιάζουν σε δέκα διαφορετικά επίπεδα, μεταξύ των οποίων κατανόηση της αλληγορικής γλώσσας, του χιούμορ, αλληλουχία επικοινωνιακών, ικανότητες αναφοράς, εχρήση ευγενικής εκφοράς λόγου και άλλα.
Με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο, κάθε ένα από τα δέκα επίπεδα ανταποκρίνεται σε ένα διαφορετικό σενάριο και οι χαρακτήρες είναι κυρίως αγόρια και κορίτσια. Χρησιμοποιούν σκηνικά, οικεία στα παιδιά, όπως το σχολείο, ο ζωολογικός κήπος, το πάρκο ή ο κινηματογράφος. Σε κάθε επίπεδο υπάρχουν οδηγίες προς τα παιδιά να βοηθήσουν τον βασικό χαρακτήρα και να διαλέξουν την σωστή λύση ανάμεσα σε διάφορες επιλογές. Επίσης, τα παιδιά μπρούν αν διαλέξουν αν θα έχουν γραπτές οδηγίες ή διαλόγους.
Οι ψυχολόγοι μπορούν να φτιάξουν πολλούς συμμετέχοντες και να προσθέσουν όσες περισσότερες πληροφορίες θέλουν, όπως κωδικό, φύλο, ημερομηνία γέννησης, διάγνωση, σχολείο ή επίπεδο εκπαίδευσης. Τέλος, η εφαρμογή θα μπορεί να χρησιμοποιείται στις λειτουργίες αξιολόγησης και θεραπείας σε κάθε ένα από τα δέκα επίπεδα.
ΠΗΓΗ:infokids.gr