Αποφασίζοντας εάν θα στείλετε το παιδί σας πίσω στο σχολείο
Οι λόγοι για να επιστρέψει το παιδί στο σχολείο περιλαμβάνουν:
- Το παιδί μαθαίνει καλύτερα όταν βρίσκεται στο σχολείο.
- Το παιδί επωφελείται από την παρακολούθηση συνομηλίκων και άλλων σχολικών δραστηριοτήτων, όπως γυμναστικής και μουσικής.
- Το σχολείο επιτρέπει στους γονείς να εργάζονται και παρέχει πρόσβαση σε προγράμματα γεύματος και άλλες υπηρεσίες.
Επιστροφή στο σχολείο συμβουλές
Κοινωνικές συνδέσεις
- Συνεχίστε να ενθαρρύνετε το παιδί να παραμείνει κοινωνικό με τους φίλους και τους συνομηλίκους του. Αυτό θα βοηθήσει στο να νιώθει πιο συνδεδεμένο όταν επιστρέψει στο σχολείο. Στην ιδανική περίπτωση, αυτό περιλαμβάνει πρόσωπο με πρόσωπο εξωτερικές συνδέσεις, διατηρώντας τις αποστάσεις και τα μέτρα προφύλαξης.
- Εάν δεν μπορούν να συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο, δοκιμάστε μια βιντεοκλήση ή να μιλήσουν στο τηλέφωνο.
Επιστροφή σε ρυθμούς καθημερινότητας
- Σταδιακά επιστρέψτε στη δομή και τη ρουτίνα του σχολικού έτους. Χρησιμοποιήστε αυτό το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία για να καθιερώσετε αλλαγές στην καθημερινότητά σας.
- Μιλήστε για τους νέους ρυθμούς. Μπορείτε να πείτε: «Μέχρι τώρα είχατε πολύ περισσότερο χρόνο για οθόνη από το συνηθισμένο, αλλά τώρα αυτό το σχολείο ξεκινά ξανά, θα επιστρέψουμε στην παλιά μας ρουτίνα…»
- Ρυθμίστε την ώρα ύπνου (και / ή ώρα αφύπνισης) και μετακινήστε την πιο κοντά στο πώς θα να είναι για το σχολικό έτος.
- Ρυθμίστε την απαγόρευση της οθόνης (ένα «χρονικό όριο» μετά το οποίο δεν υπάρχουν οθόνες).
- Εξετάστε το ενδεχόμενο ενός οικογενειακού ημερολογίου με την ημερομηνία έναρξης του σχολείου σημειωμένο, για να βοηθήσετε την οικογένειά σας να δει πόσες μέρες μένουν μέχρι να ξεκινήσει το σχολείο.
- Φτιάχνοντας μαζί το νέο πρόγραμμα. Με τις ασχολίες και τις δραστηριότητες που θα ήθελαν να κάνουν αυτή τη χρονιά.
- Καταγράψτε το νέο πρόγραμμα σχολικού έτους, για παράδειγμα:
7:00 π.μ. – Ξύπνημα
8:00 π.μ. – Αναχώρηση για σχολείο
8:40 π.μ. – 3:30 μ.μ. – Σχολείο
3:45 μ.μ. – Φτάσατε στο σπίτι, πλύνετε τα χέρια
3: 45-5: 00 μ.μ. – Χρόνος εργασίας
5-6: 00 μ.μ. – Οικογενειακό δείπνο
6-8: 00 μ.μ. – Ελεύθερος χρόνος (τα μη εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά επιτρέπονται μόνο τις Παρασκευές και
και τα σαββατοκύριακα)
8:30 μ.μ. – Ο χρόνος της οθόνης τελείωσε, ρουτίνα ύπνου
Ομαλοποίηση της μάσκας
Μερικά παιδιά θα είναι σε θέση να φορούν μάσκες εύκολα, αλλά άλλα μπορεί να δυσκολευτούν περισσότερο.
- Αγοράζετε μάσκα; Προσπαθήστε να δώσετε στο παιδί σας μερικά από τα νεότερα σχέδια, τα πιο φιλικά προς τα παιδιά, για να διαλέξουν ή να τους ζητήσετε να διακοσμήσουν μια προκατασκευασμένη μάσκα.
- Φτιάχνετε εσείς τη μάσκα; Αφήστε το παιδί σας να επιλέξει το υλικό.
- Δημιουργήστε μια ιεραρχία έκθεσης για να κατανοήσετε τους φόβους του παιδιού σας. Από το λιγότερο τρομακτικό έως το πιο τρομακτικό που μπορεί να είναι: βλέποντας άλλους να φορούν μάσκα, να βλέπουν μάσκα, να αγγίζουν μια μάσκα, να φορούν μια μάσκα για σύντομο χρονικό διάστημα και τοποθέτηση μάσκας για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους.
- Διδάξτε στρατηγικές απόσπασης της προσοχής, όπως η απόσπαση της προσοχής με τη μουσική, τα βίντεο, τα βιντεοπαιχνίδια για να τα βοηθήσετε να περάσουν χρόνο φορώντας μάσκα.
- Εξασκηθείτε σε καταπραϋντικές στρατηγικές όπως βαθιά αναπνοή, βόλτα έξω, περπάτημα κλπ.
- Σκεφτείτε να παρακινήσετε τα παιδιά να συνηθίσουν να φορούν μάσκα συνδυάζοντάς την με κάτι που τους αρέσει, όπως επιτρέποντας χρόνο βιντεοπαιχνιδιού (εντός των ορίων) φορώντας τη μάσκα τους.
Χαλαρώστε τις ανησυχίες του παιδιού σας
Φαίνεται ότι το παιδί σας έχει υπερβολικούς φόβους και άγχος για τον κορωνοϊό;
- Ρωτήστε για τους φόβους του και προσπαθήστε να καθησυχάσετε ή να λύσετε τα προβλήματα. Ρωτήστε: «Τι σε ανησυχεί περισσότερο;»
- Επικυρώστε και αποδεχτείτε τα συναισθήματα του παιδιού σας για την κατάσταση. Μπορείτε να πείτε: «Μπορώ να καταλάβω γιατί μπορεί να αισθάνεσαι (εισαγάγετε τα συναισθήματα του παιδιού σας εδώ) για αυτό».
- Δώστε στο παιδί σας μια αίσθηση ελέγχου.
- Εξερευνήστε με περισσότερες λεπτομέρειες. Προσπαθήστε να ακούσετε χωρίς διακοπή. Πείτε: «Πες μου περισσότερα …»
- Δοκιμάστε να δώσετε στο παιδί σας ένα συναισθηματικό αντικείμενο που να του θυμίζει, π.χ. μια φωτογραφία ή ίσως ένα μικρό αγαπημένο αυτοκίνητο παιχνιδιών ή μπλουζάκι.
Η πρώτη εβδομάδα πίσω στο σχολείο
- Αφήστε το νωρίτερα από το συνηθισμένο. Είτε οδηγείτε, είτε απλά αφήνετε τα παιδιά σας στη στάση του λεωφορείου, αυτό θα σας δώσει πιο ευέλικτο χρόνο.
- Εξετάστε το ενδεχόμενο να εργάζεστε πιο λίγο την πρώτη εβδομάδα, ώστε να μπορείτε να τα παραλάβετε νωρίτερα την πρώτη μέρα, μέχρι να συνηθίσουν στη νέα ρουτίνα.
- Δημιουργήστε ένα τελετουργικό αποχωρισμού. Όταν έρθει η ώρα να πείτε αντίο στο παιδί σας, δώστε του μια τελευταία αγκαλιά, φιλί, πείτε αντίο και μιλήστε για το πότε θα τα δείτε στη συνέχεια. Μην πείτε μόνο «Αντίο!», αλλά γεφυρώστε το χωρισμό μιλώντας για το πότε θα τα δείτε στη συνέχεια.
- Έχετε αφήσει το παιδί σας; Προσπαθήστε να αφιερώσετε λίγο χρόνο μόνο για τον εαυτό σας, είτε πρόκειται για ένα περίπατο, για ένα καφέ, μια βόλτα με μια φίλη ή απλά πηγαίνοντας στο σπίτι για να ξεκουραστείτε.
- Ελέγξτε τα παιδιά σας για το πώς πέρασαν τη μέρα. Εάν το παιδί σας δεν είναι έτοιμο να μιλήσει, ρωτήστε το αργότερα όταν θα είναι έτοιμο. Μπορείτε να ρωτήσετε: «Πώς πήγε η μέρα σας;» «Πώς ήταν να φοράς τη δική σου μάσκα και να κρατάς αποστάσεις» «Τι ήταν δύσκολο, τι ήταν εύκολο;»
- Εάν είναι λυπημένο, επικυρώστε τη θλίψη: «Μπορώ να δω ότι αισθάνεσαι λυπημένο και είναι εντάξει να κλαις. Πρόκειται κι εμένα να μου λείπεις». Προσφέρετε άνεση όπως μια αγκαλιά ή ένα χαρτομάντιλο. Το κλάμα είναι καλό γιατί βοηθά τον εγκέφαλο να ξεμπλοκάρει και το σώμα να χαλαρώνει.