OLD HELLO

Υπ.Εργασίας: Ποιες αλλαγές σχεδιάζει στο πρόγραμμα της προσχολικής αγωγής

Υπ.Εργασίας: Ποιες αλλαγές σχεδιάζει στο πρόγραμμα της προσχολικής αγωγής

Η ισότιμη ανάπτυξη των παιδιών σε ένα αναβαθμισμένο παιδαγωγικά περιβάλλον αποτελεί έναν από τους στόχους του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον τομέα της προστασίας των παιδιών.

Στον πυρήνα της πολιτικής βρίσκεται η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προσχολικής ηλικίας. Άμεσο αποτέλεσμα της πολιτικής είναι αφενός η στήριξη των οικογενειών και δη των οικογενειών με μικρά παιδιά (0-4 ετών), αλλά και η ανάπτυξη των παιδιών μέσω ενός ολιστικού προγράμματος για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Η πολιτική αυτή, είναι αναπτυξιακή καθώς, το βελτιωμένο πρόγραμμα των βρεφονηπιακών σταθμών εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την ανάπτυξη των βρεφών με τρόπο τέτοιο που θα επιτυγχάνει βελτίωση της απόκτησης δεξιοτήτων στα επόμενα σχολικά έτη του παιδιού και τελικά βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

Με πρωτοβουλία της Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κ. Δόμνας Μιχαηλίδου δημιουργήθηκε μια Ομάδα Εργασίας αποτελούμενη από ειδικούς προερχόμενους από διάφορους συναφούς με την πολιτική χώρους (παιδαγωγούς, παιδοψυχολόγους, αναπτυξιολόγους, οικονομολόγους) για να συντάξει το πρόγραμμα και τη λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών για βρέφη και νήπια από 0 έως 4 ετών.

Η παρέμβαση αυτή στο πρόγραμμα των βρεφονηπιακών σταθμών, θα αφορά 3 άξονες:

  1. Διαμόρφωση ενός ενιαίου curriculum προσχολικής αγωγής με σκοπό την ισότιμη γνωσιακή και συναισθηματική ανάπτυξη όλων παιδιών υπερβαίνοντας τις κοινωνικοοικονομικές διαφορές στο περιβάλλον τους.
  2.  Εντοπισμός και έγκαιρη διάγνωση δυσκολιών μάθησης ή άλλων νευρολογικής φύσεων προβλημάτων (π.χ. αυτισμός) σε πρώιμο στάδιο και δυνατότητα άμεσης παρέμβασης.
  3. Ενίσχυση σχέσεων και αλληλεπίδρασης γονέων και παιδαγωγών ώστε οι γονείς να ενημερώνονται και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή αγωγή των παιδιών τους. Καθιερώνονται τακτικές ενημερώσεις- συζητήσεις.

ΠΗΓΗ:mothersblog.gr