Η επιστήμη της Φιλολογίας αποτελεί έναν εξαιρετικά ενδιαφέρον και ευρύ τομέα ανάπτυξης δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον γραπτό και προφορικό λόγο. Η ενασχόληση με τη μαγεία της Γλώσσας διευρύνει το πνευματικό και διανοητικό πεδίο του ανθρώπου. Αποτελεί, δηλαδή ένα συνεχές ταξίδι στον πολιτισμό που οδηγεί σε μια αέναη πρόσληψη γνώσεων. Γι’ αυτό το λόγο, απαιτείται προσεκτική μελέτη των κειμένων, προκειμένου να οδηγηθεί ο δέκτης σε συγκεκριμένα συμπεράσματα. Οι σκέψεις αυτές οδηγούν έναν Φιλόλογο να λάβει το ρόλο του καθοδηγητή μέσα στο ατέρμονο ταξίδι των πληροφοριών, ώστε να οδηγήσει τους μαθητές του στην πνευματική, ηθική και γνωστική τους ολοκλήρωση. Το ταξίδι αυτό δεν είναι πάντοτε εύκολο. Αντίθετα, ο δρόμος είναι ανηφορικός και τραχύς και απαιτεί προσήλωση, υπομονή και επιμονή από όλους τους ταξιδιώτες. Η αρωγή του Φιλολόγου στο δύσκολο αυτό έργο είναι αδιαμφισβήτητης σημασίας , καθώς αυτός είναι που θα εμπνεύσει και θα προτρέψει τους μαθητές να γνωρίσουν τον κόσμο της γνώσης, ώστε να προχωρήσουν έπειτα με αυτονομία.
Ο ρόλος του δασκάλου, δηλαδή καθίσταται κρίσιμος όχι μόνο στη Γενική Εκπαίδευση, αλλά και στην Ειδική. Αυτό σημαίνει, ότι οι μαθητές που παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αδυναμίες, είναι σημαντικό να αφομοιώνονται πλήρως στο σχολικό περιβάλλον, ώστε να μην αισθάνονται απομονωμένοι από την εκπαίδευση. Η Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, επομένως, που είναι αναγκαίο να εφαρμόζεται, υλοποιείται από εκπαιδευτικούς με όραμα για ένα καλύτερο μέλλον για τους μαθητές και με επιθυμία για βελτίωση και αναδιάρθρωση του Εκπαιδευτικού Συστήματος. Όλοι διαθέτουν το αναφαίρετο δικαίωμα συμμετοχής στη γνώση και την πληροφορία, το οποίο θα πρέπει να προστατέψει ο εκπαιδευτικός και δη ο Φιλόλογος, ο οποίος δεν φέρει εις πέρας απλώς συγκεκριμένα καθήκοντα, αλλά επιτελεί ένα λειτούργημα, το οποίο θα γεννήσει αυθύπαρκτες προσωπικότητες ικανές να χρησιμοποιήσουν και να προστατέψουν τον Λόγο.
Συμπερασματικά, το έργο ενός Φιλολόγου τη σημερινή εποχή παρουσιάζεται δύσκολο και παράλληλα αναγκαίο με σκοπό την επίτευξη της γνώσης που αποτελεί βασικό εργαλείο και όπλο στα χέρια του ανθρώπου.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Ονομάζομαι Αναστασία Γεωργιάδου, είμαι 27 ετών και εργάζομαι ως φιλόλογος στον Όμιλο Εκπαιδευτηρίων HELLO. Έχω αποφοιτήσει από το τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικών – Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με κατεύθυνση Ψυχολογίας. Έχω ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ‘’ Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση’’ του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας. Εργάζομαι με μαθητές γενικής και ειδικής εκπαίδευσης με ειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες.