«Η καθημερινή αγωνία των γονιών: «Έχουν διάβασμα σήμερα!» Μετάφραση: Θα έχουμε καυγάδες, νεύρα, φωνές! Κι όμως, δεν πρέπει να διαβάζετε τα παιδιά σας. Η μελέτη στο σπίτι είναι ευθύνη των παιδιών και σίγουρα το να τη μοιράζεστε μαζί τους δεν τα βοηθά να γίνουν υπεύθυνα και ανεξάρτητα. Η ηρεμία και η ομαλή μετάβαση στο καθημερινό διάβασμα, έρχεται με εκπαίδευση, σταθερότητα, συνέπεια και υπομονή. Καθορίστε ένα σταθερό χώρο, χωρίς πολλά ερεθίσματα που διασπούν τη συγκέντρωση, συμφωνήστε από κοινού μια σταθερή ώρα, χωρίς διαλείμματα και διακοπές και ξεκαθαρίστε τους ρόλους: το παιδί διαβάζει, ο γονιός ελέγχει ή στο τέλος λύνει απορίες.»
Η ώρα περνά. Μαθαίνω να προσθέτω και να αφαιρώ οριζόντια, να ξεχωρίζω το αντικείμενο από το κατηγορούμενο, να κλίνω το ρήμα avoir και να σχηματίζω… perfect τον past perfect. Νεύρα τσατάλια, άτοπες συγκρίσεις και ανούσιες απειλές «σκάνε» σαν άχαρα διαλείμματα στο σκηνικό μιας μελέτης που έχει τα πάντα εκτός από χαρά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί διαβάζουμε μαζί. Εμένα ποτέ δεν με διάβασε κανείς! Μόνη μου καθόμουν και διάβαζα κι ό,τι δεν καταλάβαινα ρωτούσα τη δασκάλα! Τέλος! Αν δεν συγκεντρωθείτε κομμένο το playstation και τα “σούρτα φέρτα” με φίλες. Άλλα παιδάκια δεν έχουν τίποτα και διαβάζουν μέρα νύχτα! Εσείς τα έχετε όλα και μου κάνετε κάθε μέρα, τη μέρα νύχτα!»
Η ώρα κοντεύει οκτώ το βράδυ. Τα βιβλία κλείνουν, μολύβια, γόμες, ξύστρες και μαρκαδόροι «παρατάσσονται» σε κασετίνες, τα παιδιά τρέχουν στο σαλόνι, «πάλι εγώ θα φτιάξω τις τσάντες;», φωνάζω σαν μάγισσα από το υπνοδωμάτιο. Δεν μου απαντά κανείς. Ακόμη και στο «κλείσιμο» της μελέτης των παιδιών είμαι τα πάντα εκτός από… καλή μαθήτρια!