Σίγουρα το να τρώμε μπροστά στην τηλεόραση είναι μια συνήθεια των περισσότερων ανθρώπων. Το ίδιο, λοιπόν, ισχύει και στην περίπτωση των παιδιών τα οποία πολλές φορές κιόλας ενθαρρύνονται ως προς την συνήθεια αυτή με απώτερο σκοπό την κατανάλωση του φαγητού τους.
Πόσο όμως αρνητικά μπορεί να τους επηρεάσει η ρουτίνα αυτή;
Η αλήθεια είναι ότι το να τρώνε το φαγητό τους μπροστά στην τηλεόραση μπορεί να έχει αρκετές αρνητικές επιπτώσεις ως προς την διατροφική τους συνήθεια. Με αποτέλεσμα κάποια στιγμή στη ζωή τους να ταλαιπωρηθούν και με την συμπεριφορά και την διαχείριση της κατανάλωσης της τροφής τους.
Ουσιαστικά, την διαδικασία του γεύματος ο άνθρωπος πρέπει να την απολαμβάνει και να την αντιλαμβάνεται με όλες του τις αισθήσεις. Έτσι όταν το παιδί παρακολουθεί τηλεόραση αυτό δεν επιτυγχάνεται καθώς είναι συγκεντρωμένο αλλού και του διαφεύγουν δεδομένα από την κατανάλωση της τροφής του, με αποτέλεσμα να μην γίνετε σωστή επεξεργασία ώστε να επέλθει ο κορεσμός. Μ’ αυτόν τον τρόπο το παιδί μαθαίνει να τρώει μηχανικά και να καταναλώνει περισσότερη τροφή από ότι χρειάζεται.
Υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία επιτάσσουν μια προσεκτική και καλά ζυγισμένη επαφή των παιδιών με την τηλεόραση για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι το σωματικό βάρος. H τηλεόραση μπορεί να είναι πολύ εκπαιδευτική, αλλά και ψυχαγωγική για ένα παιδί.
Ωστόσο, τα παιδιά μπορούν εύκολα να επηρεαστούν από ένα τόσο δυνατό μέσο και να έχουν κακές επιρροές. Μάθετέ του να σκέφτεται και να μην είναι παθητικός δέκτης. Τέλος, παρόμοιες σκέψεις πρέπει να κάνετε και για άλλα τεχνολογικά μέσα, όπως βίντεο, DVD, ίντερνετ, playstation, παιχνίδια στο κομπιούτερ.
Επιπλέον, η συνήθεια του να παρακολουθούν τηλεόραση καθώς τρώνε σε πολλές περιπτώσεις τα οδηγεί στην κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων αφού έχουν συνδυάσει την συγκεκριμένη απασχόλησή τους με την κατανάλωση τροφής και καθώς μπορούν να παρασυρθούν και μέσω των διαφόρων διαφημιστικών προβολών σε σνακ που υπάρχουν στην τηλεόραση.
Σύμφωνα με μελέτη του Dartmouth College οι διαφημίσεις μη υγιεινών τροφίμων οδηγούν σε κακές διατροφικές επιλογές γενικά στο σύνολο της διατροφής μας. Στη συγκεκριμένη μελέτη παρακολουθήθηκαν παιδιά ετών 2-5 καθώς έβλεπαν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα στη τηλεόραση. Τα παιδιά είχαν φάει προηγουμένως, επομένως δεν είχαν ανάγκη για φαγητό. Τα μισά παιδιά εκτέθηκαν σε διαφημιστικά μηνύματα, ενώ τα άλλα μισά όχι.
Σαν αποτέλεσμα τα παιδιά του παρακολούθησαν διαφημιστικά μηνύματα από μη υγιεινά σνακ, κατανάλωσαν 29,5 kcal περισσότερο και σε μεγαλύτερο βαθμό το διαφημιζόμενο τρόφιμο σε σχέση με την ομάδα ελέγχου.
Πηγές : timeforkids.gr, fonimaleviziou.gr